RIO Telematic
20.10.2018

Aktualizovány fotogalerie
11.10.2018

Přehled výrobních řad MAN
24.7.2015

MAN TGL – pro jízdní dynamiku, která přesvědčí

Maximální manévrovatelnost při každém použití: maximální užitečné zatížení, vysoká ložná kapacita a malá spotřeba paliva činí z našeho MAN TGL skutečně všestranný talent, který vyhovuje požadavkům v komunálních službách i na stavbě nebo v klasické distribuční dopravě. Ať už na něj kladete jakékoli požadavky, náš MAN TGL lze přesně přizpůsobit vašim specifickým potřebám.

Díky malému rozvoru kol je MAN TGL vysloveně obratný. Vlastnost, která se vyplatí v používání na stísněných stavbách a zvláště v hustém městském provozu. A s mimořádně lehkou konstrukční řadou motorů D08 ušetříte další palivo. Postará se o to mimo jiné štíhlejší nástavba a nižší počet komponent, díky kterým je navíc snadnější údržba. Užívejte si lepší jízdní dynamiku – s naším MAN TGL. ( Fotogalerie)

 

Efektivita od 7,5 do 12 tun

Nízká nakládací hrana, dynamické jízdní vlastnosti a vynikající obratnost: Díky těmto vlastnostem je MAN TGL s hmotností od 7,5 do 12 tun nejlépe vybaven pro náročné úkoly v místní a distribuční dopravě. Velký počet variant nabízí tento univerzální automobil i v oblasti motorů. Čtyř- a šestiválcové motory s výkonem od 110 kW (150 HP) do 184 kW (250 HP) v provedení Euro 6 pracují prakticky bez emisí. Ještě vyšší efektivitu přináší na silnice volitelná převodovka MAN TipMatic® s integrovaným asistentem rozjezdu EasyStart. Převodovku lze ovládat pomocí pák na volantu nebo může pracovat v automatickém režimu, usnadní tak řidiči práci, sníží spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.

A co je mimořádně cenné: V Německu může MAN TGL do hmotnosti 11,99 tuny jezdit bez nutnosti platit mýto.

Vhodný pro různé nástavby

Také v provedení Euro 6 je podvozek MAN TGL mimořádně vhodný pro různé nástavby. Rámová konstrukce umožňuje montáž různých nástaveb za příznivou cenu a současně využít celou ložnou délku. Prostor pro nástavbu nad horní hranou rámu zůstává volný, čímž nedochází ke kontaktu součástí s nástavbou. Celý prostor pro nástavbu až po horní hranu rámu lze plně využít, protože do něj nevyčnívají žádné součásti podvozku. Volný prostor v rámu lze využít i pro jiné součásti, jako jsou samostatné kompresory nebo hydraulické nádrže.

V případě speciálních požadavků na volný prostor v rámu, například pro sklápěč s hydraulickou rukou, mohou být součásti rámu přemístěny.

Spolehlivý

Vozidla TGL jsou vybavena bezpečnostním vybavením od statických směrových světel přes elektronický brzdový systém (EBS) s brzdovým asistentem až po inteligentní asistenční systémy řidiče, které mají zabránit nebezpečným situacím. Novinkou v lehké řadě je volitelný systém Lane Guard System (LGS), který varuje řidiče, pokud přejíždí silniční značení, aniž by dal znamení blinkrem.

Kvalitní

Koncepce vnitřního prostoru vozu MAN TGL je na takové úrovni, kterou jste dosud znali jen u osobních automobilů vyšší třídy. Obložení interiéru bylo kompletně přepracováno: kartáčované hliníkové ozdobné lišty, povrchy z lisovaného plastu a saténově chromovaná dveřní madla se podílejí na špičkovém vzhledu. Nová přístrojová deska je skvěle uspořádaná a bez zbytečností. Velký počet odkládacích přihrádek nabízí dostatečný úložný prostor.

Aby se řidič cítil dobře v každém počasí, je i lehká řada nákladních automobilů MAN vybavena účinnou klimatizací, vzduchem odpruženým pohodlným sedadlem s bederní opěrkou a nastavením v oblasti ramen. Vyhřívání a klimatizace sedadla se starají o příjemný posez při jakékoliv teplotě, což přispívá ke koncentraci a výkonnosti řidiče.


Více kilometrů, méně litrů

Kdo chce být úspěšný v distribuční dopravě, potřebuje pohon, který šetří na palivu, ale ne na výkonu. Výkonné motory se vstřikováním MAN Common Rail vás nadchnou příznivým průběhem točivého momentu, nízkou spotřebou a dlouhými intervaly údržby. Ekologické čtyř- a šestiválcové motory řady D08 s výkonem od 110 kW (150 HP) do 184 kW (250 HP) v provedení Euro 6 pracují prakticky bez emisí.

Motorizace Zdvihový objem
Nový MAN D0834 4,6 l
118 kW (160 HP), 600 Nm  
140 kW (190 HP), 750 Nm  
162 kW (220 HP), 850 Nm  
Nový MAN D0836 6,9 l
184 kW (250 HP), 1050 Nm  
D0834 CR D0836 CR



Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí.

Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.

Převodovka – jak se „řadí“ efektivita

Pro ještě hospodárnější jízdu je volitelně k dispozici automatizovaná převodovka MAN TipMatic®. Díky automatickému nebo ručnímu ovládání pomocí páky na volantu není pozornost řidiče odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici plná brzdná síla. Díky skvěle vymyšlené koncepci řazení je převodovka MAN TipMatic® mimořádně hospodárná, protože snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.

MAN TipMatic®

Ke snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu automaticky udržuje plný brzdový tlak, než řidič stiskne plynový pedál. Pro čtyřválcové motory je nabízena šestistupňová verze převodovky MAN TipMatic®, pro šestiválcové motory je nabízena dvanáctistupňová verze. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni.

Maximální stabilita, minimální hmotnost

Normy Euro se mění, možnost různých nástaveb zůstává. Také v provedení Euro 6 umožňuje rámová konstrukce cenově příznivé řešení montáže nástaveb a maximální využití ložné délky. Rámová koncepce s rovnou horní hranou umožňuje mimořádně snadnou a rychlou montáž různých nástaveb za příznivou cenu, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu.

Podvozek MAN TGL

 

O optimální montáž nástaveb se navíc starají volné prostory na rámu a rozhraní KSM určené pro externí výměnu dat. Z výroby jsou k dispozici specifické úpravy rámu vhodné pro různé nástavby.

Jízdní vlastnosti distribučního nákladního automobilu MAN TGL jsou vynikající s jakoukoliv nástavbou. K tomu přispívají tiché nápravy s nízkým valivým odporem a technicky vyspělé podvozky. Kromě osvědčeného parabolického odpružení zajišťuje vysokou míru jízdního komfortu a jízdní stability vzduchové odpružení s elektronickým řízením ECAS. Bezproblémové přizpůsobení výšce nakládací rampy pomocí ručního ovládání.


Výhody:

  • Stabilní rámová konstrukce optimalizovaná z hlediska hmotnosti
  • Rovná horní hrana s vynikajícími možnostmi montáže nástaveb
  • Dostatečný počet otvorů umožňuje pozdější bezproblémovou montáž nástaveb
  • Hypoidní náprava volitelně s uzávěrkou diferenciálu
  • Varianty odpružení listovými pružinami, listovými pružinami a vzduchovým odpružením a plně vzduchové odpružení
  • Regulace vzduchového odpružení ECAS udržující konstantní světlou výšku

Kabina LX

Vysoká kabina LX je náročně vybavena, nabízí velké lůžko a umožňuje pohodlný nástup. Druhé horní lůžko nebo multifunkční odkládací plocha jsou k dispozici na přání.



 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška
  • Vnitřní výška před sedadlem spolujezdce umožňuje stání
  • Dostatečné odkládací prostory pro zavazadla a potraviny
  • Široký výhled a přehledné uspořádání pracoviště řidiče
  • Pohodlná lůžka pro příležitostné jízdy se dvěma řidiči

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost zvyšující užitečné zatížení
  • Příznivý odpor vzduchu (a tím i spotřeba paliva) díky užší čelní ploše a flexibilní použití díky odpovídajícím návěsům
  • Flexibilní použití

Poznámka: provedení kabiny pro řidiče Euro 5

  • Pracovní komfort
  • Obytný komfort

 

Více vně – více uvnitř

Vně na vás čeká zlepšená aerodynamika a příjemný vzhled, uvnitř přijdou řidiči vhod kvalitní sedadla a propracovaná ergonomie. Osvědčená kabina pro dálkovou přepravu přesvědčí velkým pohodlím a pohodlnou dvoustupňovou nástupní výškou.

 

Kabina vybavená velkým lůžkem a četnými variantami odkládacích možností je předurčena pro použití na delších trasách. Pro příležitostné jízdy se spolujezdcem je integrované druhé lůžko.

Okno za sloupkem B umožňuje dennímu světlu vstoupit do interiéru a zlepšuje zorný úhel doleva dozadu.

 

Více ergonomie a stylu

Neoslňující kontrolky jsou dobře viditelné, ovládací prvky jsou logicky uspořádány a snadno dostupné. Vše nejdůležitější máte po ruce díky sériovému multifunkčnímu volantu. Aniž byste museli pouštět volant, můžete vyvolat informace o vozidle, přijmout příchozí hovory a změnit nastavení rádia. Kabina LX je zvlášť vhodná na stavbu, pro cisternová a silážní vozidla, ale také pro přepravu zmrazených potravin, nápojů a stavebních materiálů.

Nastupte a usedněte:

  • Stylové prostředí, kvalitní materiály
  • Ergonomická kabina řidiče s neoslňujícími přístroji a multifunkční volant
  • Centrální přístroj s displejem LCD a intuitivním procházením nabídky
  • Sedadla s tvarem přizpůsobeným tvaru těla a s individuálními možnostmi nastavení
  • Automatická klimatizace udržující dokonalou teplotu v interiéru
  • Na přání nezávislé topení

Kabina L

Kabina L přesvědčí velkým pohodlím a příznivou nástupní výškou. Kabina je vybavená velkou plnohodnotnou postelí a množstvím odkládacích přihrádek. Na přání je k dispozici multifunkční odkládací přihrádka.

 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška vhodná pro časté nastupování a vystupování
  • Pohodlný průchod na stranu spolujezdce
  • Široký výhled a přehledné uspořádání pracoviště řidiče
  • Optimální manipulace za stísněných podmínek díky malé vnější šířce (2 240 mm)
  • Vybavení s velkou hodnotou
  • Optimální ergonomie pro pracovní nasazení
  • Pohodlná postel pro pauzu a odpočinek
  • Úložné prostory pro zavazadla a proviant

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost, díky tomu vyšší užitečné zatížení
  • Nízký odpor vzduchu (např. ve spojení s cisternovým návěsem) díky malé čelní ploše (nízká spotřeba paliva)
  • Flexibilní použití
  • Dobré možnosti přestavby (chladicí agregát)
  • Možnost pohodlného přenocování v kabině při vícedenních cestách
  • Pracovní komfort
  • Obytný komfort

 

Malý krok pro řidiče

Kabiny L se dvěma stupačkami mají mimořádně nízkou nástupní výšku. Nastupování do kabiny usnadňuje velký úhel otevření dveří téměř 90° a ergonomická dveřní madla.

Zádová výztuha

Řídit uvolněně znamená řídit bezpečně. Proto jsou v distribuční dopravě mimořádně důležitá ergonomicky uspořádaná sedadla. V nákladních automobilech MAN zvou k usednutí statická sedadla, vzduchem odpružená komfortní sedadla a také luxusní sedadla s bederní opěrkou a vyhříváním.

Nepřekonatelné je inovační klimatizované sedadlo, které v sedáku a opěradle vytváří proud vzduchu pro příjemný pocit tepla nebo svěžesti. Střední sedadlo je k dispozici na přání. O příjemné klima se starají výkonné vytápění, klimatizace s automatickou regulací teploty a na přání nezávislé naftové topení.

Nejlepší ergonomie

Stanoviště řidiče v kabině MAN TGL je novým etalonem díky kvalitním materiálům, dvoubarevné přístrojové desce a atraktivním dekoračním lištám. V případě volitelného multifunkčního volantu lze plynule nastavovat jeho výšku a sklon.

Aby řidič vždy dostával aktuální informace, mohou být na antireflexním LCD displeji na sdruženém přístroji zobrazovány různé provozní stavy. Zábava nebo zprávy: O dobrou náladu na palubě se stará nové volitelné rádio MAN Media Truck (MMT) Advanced s velkým barevným dotykovým displejem, Bluetooth, vstupem AUX a volitelným systémem MAN Soundsystem se subwooferem. Integrovaný navigační systém pro nákladní automobily umožňuje optimální plánování trasy.

Kabina C

Díky svým kompaktním rozměrům je kabina C první volbou v každodenní distribuční dopravě. Mimořádně pohodlná: extrémně nízký nástup do vozidla, široce otvíratelné dveře a pohodlný průchod na stranu spolujezdce. Na přání dvě sedadla pro spolujezdce.



 

Výhody pro řidiče:

  • Nízká nástupní výška vhodná pro časté nastupování a vystupování
  • Pohodlný průchod na stranu spolujezdce
  • Nejlepší výhled dozadu a přehledné uspořádání místa řidiče (na přání okno v zadní stěně)
  • Optimální manipulace za stísněných podmínek díky malé vnější šířce (2 240 mm)
  • Vybavení s velkou hodnotou
  • Optimální ergonomie pro pracovní nasazení
  • Mnoho praktických odkládacích možností pro distribuční dopravu

Výhody pro podnikatele:

  • Nízká vlastní hmotnost, díky tomu vyšší užitečné zatížení
  • Nízký odpor vzduchu kvůli malé čelní ploše (nízká spotřeba paliva)
  • Flexibilní použití
  • Nízká celková výška vozidla pro speciální požadavky zákazníka
  • Dobré možnosti přestavby (chladicí agregát)

Malý krok pro řidiče

Kdo musí denně xkrát nastupovat a vystupovat, dokáže ocenit velmi nízkou nástupní výšku kabiny C. Stejně tak pohodlný je průchod na stranu spolujezdce.

Zádová výztuha

Řídit uvolněně znamená řídit bezpečně. Proto jsou v distribuční dopravě mimořádně důležitá ergonomicky uspořádaná sedadla. V nákladních automobilech MAN zvou k usednutí statická sedadla, vzduchem odpružená komfortní sedadla a také luxusní sedadla s bederní opěrkou a vyhříváním.

Nepřekonatelné je inovační klimatizované sedadlo, které v sedáku a opěradle vytváří proud vzduchu pro příjemný pocit tepla nebo svěžesti. Střední sedadlo je k dispozici na přání. O příjemné klima se starají výkonné vytápění, klimatizace s automatickou regulací teploty a na přání nezávislé naftové topení.

Nejlepší ergonomie

Stanoviště řidiče v kabině automobilu MAN TGL je novým etalonem díky kvalitním materiálům, dvoubarevné přístrojové desce a atraktivním dekoračním lištám. V případě volitelného multifunkčního volantu lze plynule nastavovat jeho výšku a sklon.

Aby řidič vždy dostával aktuální informace, mohou být na antireflexním LCD displeji na sdruženém přístroji zobrazovány různé provozní stavy. Zábava nebo zprávy: O dobrou náladu na palubě se stará nové volitelné rádio MAN Media Truck (MMT) Advanced s velkým barevným dotykovým displejem, Bluetooth, vstupem AUX a volitelným systémem MAN Soundsystem se subwooferem. Integrovaný navigační systém pro nákladní automobily umožňuje optimální plánování trasy.

Bezpečná jízda

Bezpečnost Vozidla TGL jsou vybavena bezpečnostním vybavením od statických směrových světel přes elektronický brzdový systém (EBS) s brzdovým asistentem až po inteligentní asistenční systémy řidiče, které mají zabránit nebezpečným situacím.

Novinkou v lehké řadě je volitelný systém Lane Guard System (LGS), který varuje řidiče, pokud přejíždí silniční značení, aniž by dal znamení blinkrem.

Bezpečně na cestách:

  • Koncepce zrcátek pro optimální výhled prakticky bez mrtvého úhlu
  • Xenonové světlomety pro jasné a široké osvětlení vozovky
  • Statický odbočovací světlomet
  • Brzdová soustava MAN BrakeMatic® pro vyšší hospodárnost a bezpečnost
  • Inovační asistenční a bezpečnostní systémy podporující řidiče.

Bezpečnostní součásti v nákladním automobilu MAN TGL


Elektronický stabilizační program (ESP)

Elektronický stabilizační program (ESP) neustále kontroluje jízdní dynamické chování vozidla a automaticky zasáhne do řízení motoru a brzdového systému vozidla, pokud hrozí nebezpečí smyku nebo převrácení vozidla.

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při nedotáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při nedotáčivosti tažného vozidla

 Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při přetáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při přetáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP zabrání převrácení nebo vybočení (zalomení) soupravy.


MAN BrakeMatic®

O jisté chování při brzdění se stará inteligentní systém MAN BrakeMatic® s elektronickým brzdovým systémem EBS, protiblokovacím systémem ABS a účinnými kotoučovými brzdami.

Asistent udržování jízdního pruhu (LGS)

Asistent udržování jízdního pruhu (LGS)

Systém udržování jízdního pruhu Lane Guard System (LGS) je od nové generace vozidel TG k dispozici také pro lehké řady TGL a TGM. Asistent udržování jízdního pruhu varuje řidiče, pokud neúmyslně opouští svůj jízdní pruh.

Nouzový brzdový asistent (EBA)

Nouzový brzdový asistent (EBA)

Nouzový brzdový asistent varuje řidiče před hrozící kolizí s vozidlem jedoucím vpředu nebo stojícím a v případě potřeby automaticky zahájí nouzové brzdění. Nouzový brzdový asistent pomáhá zabránit těžkým nehodám najetím zezadu nebo zmírnit jejich následky.

Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu

Kdo se zabývá dopravní činností, jezdí i v obtížném terénu. To platí zejména tehdy, pokud se vozidla nemají pohybovat jen na silnici, ale také na nezpevněných cestách a v terénu, například ve stavebnictví a komunální dopravě, v protipožární ochraně a při živelných pohromách, v zemědělství a lesnictví. Společnost MAN nabízí pro tyto úkoly správné nákladní automobily s inovační technikou a příkladnou hospodárností.

Osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně dokonale odladěné technologie: Takový je recept společnosti MAN na emisní normu Euro 6. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné čtyř- a šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN klíčové technologie, jako je vstřikování CommonRail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®.

Tlumič výfuku s integrovaným filtračním systémem CRT a katalyzátorem SCR díky své kompaktní konstrukci poskytuje dostatek volného místa pro montáž různých nástaveb na boku rámu. Poloha tlumiče výfuku ponechává dostatek volného prostoru pro jeřábové patky. Aby nedocházelo k víření prachu při použití mimo zpevněné silnice, je pro všechny stavební řady k dispozici provedení s výfukovým potrubím vyvedeným nahoru.

Nízké emise, nízká spotřeba – výhody:

  • Účinný výfukový systém s ověřenými klíčovými technologiemi
  • Nákladní automobily v provedení Euro 6 jsou z hlediska spotřeby paliva právě tak úsporné jako provedení Euro 5
  • Nižší spotřeba AdBlue® oproti provedení Euro 5
  • Maximální provozní bezpečnost a spolehlivost
  • Různá provedení výfuků pro různé druhy nástaveb

Servisní smlouvy MAN dostupné po celé Evropě

Odborná údržba a profesionální opravy zvyšují bezpečnost. Prokazatelně dobře udržované vozidlo má vyšší hodnotu a má delší životnost. V případě nutné údržby by na prvním místě měl být autorizovaný servis MAN, protože zákazníkům nabízí spolehlivý a kvalitní servis. Díky smlouvám o údržbě a servisním smlouvám MAN mají provozovatelé vozidel spolehlivost na své straně: mohou se soustředit na svůj hlavní obor činnosti, protože servis vyřídí společnost MAN. Servisní smlouvy Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair a ComfortSuper jsou dostupné po celé Evropě. V závislosti na typu smlouvy může být i v zahraničí prováděna pravidelná údržba, zákonem předepsané kontroly nebo odstraňování závad vzniklých běžným provozním opotřebením vozidla. Ušetříte tak čas, protože jsou tyto činnosti prováděny tam, kde se vozidlo používá. Regionální servisní stanice MAN se přitom postarají o všechna přání týkající se vozového parku zákazníka.

MAN Service: ComfortSuper

ComfortSuper je globálním balíčkem služeb: servisní smlouva zahrnuje pravidelnou údržbu včetně zákonem předepsaných kontrol a opravy opotřebených součástí motoru, převodovky včetně spojky, podvozku, převodky řízení, náprav, brzdové a elektrické soustavy. Kromě toho obsahuje další služby, například převzetí nákladů na odtah ve výši 1 500 eur společností MAN. Podle typu smlouvy mohou být volitelně přidávány další služby, jako je pneuservis nebo údržba nástaveb.

MAN Support: TeleMatics

MAN TeleMatics® je efektivním řešením pro řízení flotil, správu vozového parku a logistiku. Díky službě MAN TeleMatics® získají disponent a řidič více jistoty při plánování a podrobné informace o zakázkách a cestách. Vedoucí vozového parku může lépe řídit použití flotily, a to i na cestách: Aplikace MAN TeleMatics® App vám ukazuje, kde jsou vozidla vašeho vozového parku a zda jsou efektivně využívány.

  Přihlásit